Løype- og føremelding 01.12.2017

Hei
Så er vinteren her på ny!

Snøfallet de siste dagene har gjort det mulig å gå på ski. Snømengden varierer, men jevnt over er det 25-30 cm snø. Oppe på Bislingen er det mer, kanskje så mye som 40 cm. Store deler av løypenettet er kjørt med scootere og matte. Noe er også kjørt med løypemaskinen. Det er tømmerkjøring og annen kjøring langs vegen Mylla syd som gjør at forholdene vestover fra Mylla dam ikke er så gode som ønskelig, men det må en bare akseptere inntil tømmerdriften er ferdig.

Det er altså gode muligheter for en skitur i løpet av helgen. Alle må utvise varsomhet i terrengløypene da snømengden gjør at det fort kan gå nedpå. Jeg ville vært forsiktig med å bruke de beste skiene allerede nå.

Nå i kveld er det minus 11 grader hos meg. Temperaturen skal stige litt i natt og utover dagen, faktisk helt opp mot null natt til søndag, for deretter å gå litt ned igjen.
Møretips er vanlig Blå ekstra, kanskje supplert med litt VR 45 på dagen i morgen. Det kan komme litt underkjølt regn på dagen i morgen, men det er vanskelig å si hva slags effekt det kan få på føret.

Takk til dere som allerede har bidratt med støtte til Mylla Løyeforening for 17/18 sesongen. For de av dere som ikke allerede har gjort det, er det  mulig å gjøre det via hjemmesiden (www.myllaløypeforening.no), eventuelt direkte på konto 2220.12.89223 eller vipps 18868. Husk å oppgi e-postadresse og bostedsadresse.

Bilder fra Formløypa og Myllavannet med nykjørte scooterløyper lørdag 3. desember 2017. Foto: Lene Li Dragland