Generelt

Invitasjon til Holoaseter 4.mars kl 14.

Forfatter Åsa Bjertnæs vil kåsere om sin nye bok "Livet på Holoaseter i Nordmarka"

Tid: Holoa seter 4.mars 2017 kl 14.

Dugnad og årsmøte 22. oktober 2016

Dugnad nr. 2 denne høsten: Frammøte kl 10.00 ved garasjen. Tore HR orienterer om dagens oppgaver. Ta med spade, spett, slegge, krafse, greinsag/greinsaks, motorsag for den som har osv. Høsten har kommet for alvor og det er meldt gråvær og temperaturer rett over null. Gode og varme klær samt godt fottøy anbefales. Husk niste og varmt drikke.

Årsmøtet avholdes i garasjen kl. 16.00. Vi serverer varme pølser, kringle og kaffe. Årsmøtepapirer kan du finne på hjemmesiden til Mylla løypeforening.

Vel møtt til en ny dugnadsdag i løypene samt årsmøte!

Mvh. Olaf

Høstens første dugnad

Kjernetroppen møtte til dugnad i strålende vær på Mylla lørdag: Hilde Reh Stensrud, Leif Øie, Knut E Øen, Hannah S. Øen, Reidar Selvig, Morten Furu, Trond Frøshaug, Freddy Olsen, Frederik Zimmer, Lars P. Fjeld, Kjell Ivar Skjemstad, John Brungo,t Knut Kristiansen, Monica Syrdal, Bitten Sveri, Hege Marie Godli Olaf Godli, Finn Hammer, Kåre Hansen, Svein Haagensen, Tore Heldrup Rasmussen, Lene Li Dragland, Stian Hauger og Trond Skreia. Se flere bilder under fanen GALLERI

Alt gjennomført arbeid ikke fotografert og mer gjenstår.

Alle har ny sjanse til bidrag 22. oktober

Høstens dugnader og årsmøte

Hei, vi er kommet til september og for oss i Mylla løypeforening er det tid for å starte forberedelsene til en ny skisesong.

Høstens første dugnad i løypene er lagt til lørdag 17. september med frammøte ved garasjen kl. 10.00. Ta med høvelig redskaper til krattrydding, sager, en spade osv. Det er ulike oppgaver som skal gjennomføres.  Det vil bli gitt en nærmere orientering om oppgavene ved frammøte.

Neste dugnadsdag er lørdag 22. oktober. Samme dag avholdes også årsmøtet i garasjen. Det kommer en ny påminner om denne dagen på et seinere tidspunkt.

Overraskende påfyll av snø

Natt til fredag 29. april kom det overraskende 30 cm nysnø nord i Nordmarka. Løypebasen tok derfor enda en tur med løypemaskinen og det er klart for skitur fra Mylla dam til Trantjern og opp til Bislingen.

Aftenposten har snakket med løypebasen: Nykjørte skispor i Nordmarka

Foto: Arild Bernstrøm

Familiedag på Skjerpelykkja palmesøndag

Tradisjonen tro arrangerer Mylla løypeforening familiedag på ski og leikeplassen Skjerpelykkja

Palmesøndag 20. mars 2016 fra klokka 11.

Vi setter opp griller og bål.

Løypekjørerne kjører scooter med unga, arrangerer natursti - og det er flott preppa for aking og utforkjøring på ski.

Velkommen!

Hilsen Mylla løypeforening

Skjerpelykka ligger mellom Kalrasen og Vollavegen.

Les mer →

Avisa Hadeland skriver 19. februar 2016 at styret i Lunner almenning har vedtatt at de ikke vil forlenge festekontrakten med Bislingen eiendom når den utløper 1. januar 2031.

Les hele artikkelen her: Vi tar Bislingen tilbake

Lokalavisa Hadeland skriver 22. februar at rådmannen får kritikk for ikke å ha opplyst Formannskapet i kommunen om dette før siste behandlling av frist for riving/istansetting av bygningenen på Bislingen.

Enveiskjøring i helgene

Vestbygdvegen blir igjen enveiskjørt i helgene. Trafikken går opp fra Harestua mot Mylla, returen må kjøres via Grua.

Det ventes mye trafikk til Mylla løypeforenings løyper, det er jo der snøen er.

Les mer på Lunner kommunes hjemmeside

Kom deg ut dagen

Søndag 7. februar arrangerer Barnas Turlag Hadeland Kom deg ut dagen.
De har felles skitur fra Mylla dam til Skjerpelykkja. Start kl. 11.
Les om arrangementet her: http://hadeland.turistforeningen.no/activity.php?ac_id=70877

Les mer →

I et intervju med bl. a. løypebas Arild Bernstrøm i avisen Hadeland står det at det denne helga blir enveiskjørt fra Vestbygda mot Mylla, returen må gå via Grua. Det vil også være parkeringsvakter for å sørge for at flest mulig får plass til bilen.

Les saken her:

Hadeland har også de siste dagene skrevet om situasjonen på Bislingen