Løype- og føremelding 03.02.2012

«Se melding fra Arild i går, torsdag.
2012-02-02, 06:25 Nordmarka nord (arildb) Torsdag -13 på Svea/Mylla noe snø i lufta. Løypene er i ok stand, men blir preppet på nytt til helgen. Blauthull i myra ved Bjønnputten er nå doset igjen med snø og sporsatt. Scooterløypene blir peppet fra Grua til Tverrsjøstallen, med avstikker til Volla. Scooterløyper fra Mylla blir preppet lørdag og søndag i god tid før skibussene kommer fra Oslo. Gratis parkeringsplass ved Badeplassen på Svea ved siden av løypa.
Været klarnet opp i gårkveld/natt og temperaturen sank betraktelig. Hjemme hos meg var det minus 22 kl 6.00 i dag tidlig. Jarle målte noe seinere på formiddagen i dag minus 34 på Mylla! Det er kaldt nok!
Som meteogrammet viser vil det fortsatt holde seg kjølig i helga, men temperaturen vil likevel fra i natt stige såpass at det vil være helt greit å få til en skitur i morgen. På søndag vil temperaturen stige ytterligere, i følge varselet.
Alle maskinløyper ble/blir kjørt i løpet av gårsdagen og i dag. Scooterløyper kjøres i morgen tidlig.
Det kalde været gir et trått føre. Standardvoksen så langt i vinter har vært Blå Ekstra. Denne helgen bør dere ta utgangspunkt i en ”kaldere” voks, for eksempel Swix VR30. Legg på tynne lag som korkes godt utover. På søndag kan det være greit å ha med ”standardvoksen” for å justere festet, alt etter hvor mye temperaturen stiger.
Hadeland Gjensidige Brannkasse støtter Mylla løypeforening.
Husk grasrotandel til MLF ved tipping
Husk luer som kan kjøpes hos Jarle på Mylla sportsstue.
Styret har bestemt at første, store fellesdugnad til høsten legges til lørdag 29. september. Andre dugnadsdag samt årsmøte er bestemt lagt til lørdag 13. oktober.
Merk disse datoene.
Olaf Godli»