Løype og føremelding 09.02.2012

«Meldingen kommer en dag tidligere enn normalt fordi jeg i morgen ikke vil ha tilgang til PC med adresselistene.
Noe nedbør siste uke natt til mandag og mandag formiddag. Ellers fortsetter vinterværet med temperaturer ned mot minus 10. Varselet mot helga og utover i neste uke sier at temperaturen langsomt vil stige og at en etter hvert også vil få større forskjeller mellom natt- og dagtemperaturer. Det er helt normalt for årstiden.
Arild varsler at alle løyper vil bli kjørt mot helgen, inkludert bilvegen opp til Bislingen samt skilekeplassen på Skjerpelykkja. Det er meldt et lite snøfall natt til fredag som trolig tilsier at Arildventer i morgen med å kjøre. Scooterløyper friskes som vanlig opp på lørdag morgen før skibussene når fram til Mylla.
Smørningstipset er fortsatt like enkelt: To lag med Blå Ekstra eller VF/VR 30 smeltes inn og brukes som underlag for dagens festevoks som fortsatt kan også være Blå Ekstra. Det er standard utgangspunkt. Ta med en mjukere voks dersom temperturen skulle stige mer enn antatt. Det er fortsatt mye kulde i snøen og jeg tror standardvoksen også vil holde denne helga.
Hadeland Gjensidige Brannkasse støtter Mylla løypeforening.
Husk muligheten for kjøp av lue med logo til Mylla løypeforening og husk grasrotandelen til Mylla løypeforening dersom du tipper.
Olaf Godli»