Arilds spor for dagen.

FØREMELDING FOR NORDMARKA NORD

Mylla – 04. januar 2021 kl. 06:43

Meldt inn av Mylla løypeforening

Temperatur:12 til -12 grader.
Vær:Klart.
Snødybde:100-130 cm.

En stjerneklar himmel tyder på nok en flott dag. Temp har vært nede i – 17 i løpet av natta. Dette er bra for løypene. Løypene holder seg fint i det kalde været, tross rekordutfart til skiløypene på Mylla.

Noen vann ble scooterkjørt i går, men ikke satt spor ennå, mange gikk der likevel. Det gjelder Sveavannet-Belteren-Kalerasten-Viggeren og Myllavannet på tvers fra Myllsdammen til Stuttbekken.

Myllavannet er et av de største vannene i Nordmarka, med en max dybde på 50 meter. Istykkelse ble målt, men et så stort vann kan isen variere mye, selv om det er kjørt med scooter der, må Myllavannet på langs anses som usikkert. Det er satt opp sperringer som du ikke må gå forbi. Usikker is også i Brattvollvika.

Løypetilgang fra p.plass til Sveavannet er scooterkjørt, men blir kjørt med maskin de nærmeste dagene.

Foto Arild. Bjørn Arild og Stian. Sikkerhetsutsyret i orden ved tidlig scooter kjøring på vann. T.o.m. Hjelmer med Intercom, radio og tlf. Flytedresser sponset av T.E.K.