Arilds spor for dagen.

Temperatur:-20 grader.
Vær:Klart pent.
Snødybde:110-170 cm.

Det ble i går kveld preppet fra Myllsdammen-Trantjern-Åsjøveien-Syljusæterlia-Formoløypa-Trimrunden-Bislingen-Barnebakken.

Fortsetter i dag Flisbanen-veien Mylla syd-Høgnes-Ballangrudsæterhøgda-Bratvolltoppen-akebakken i Volla-Stormyra-Lindstad-ake,lek og bålplassen på Skjerpelykkja-Kalrasten-Sørlibakken-Svea-Grua, med Muttajordet-Bjønnputten-Kanalløypa-Myllsdammen.

Preppingen tar tid siden det er veldig hardt i trase’en nå, starter derfor tidlig. I dag er det 4 år siden Trimrunden på Bislingen ble åpnet etter at vi ryddet og satte den i stand. Den er ikke rødmerket, men gulmerket og er fra den tiden det var Fjellstue på Bislingen.

Foto, det er i dag 4 år siden

Foto, Trimløypa, Jostein Refsnes på Nordmarkas Tak, han og Bente ble de første brukere etter åpningen av denne løypa.

Vil tro at Jostein Albert er involvert i verden største Havbruksfarm for oppdrettslaks siden denne gigantiske konstruksjonen bærer hans navn Josten Albert. Den kom fra det Gule hav til Vesterålen i 2020. Den kan innholde 10 000 tonn laks. Havbruksfarmen er forankret med 11 ankere som hver veier 22 tonn. Her er alt stort.

På sin Herregård i Haltdalen er han medlem i det lokale Skilaget, men likevel mye i Nordmarka, der utgangspunktet er fra Sveastua. Tolker det til at de er veldig fornøyd med løypene til Mylla løypeforening. Jostein er en ivrig seiler.

Foto Bente Refsnes. 4 år siden Trimrunden ble åpnet på nytt.

1. jostein.refsnes@fishlink.no

Dette var jo en oppkvikkende melding en kald morgen i Nordmarkas vintereldorado. Takker løypegeneralen for hans utklipp av min CV. Vi ønsker jo i livet å følge gode spor. Noen av de beste er sporene til Mylla Løypeforening. Men jeg kan istemme Arilds beretning. Jeg har vært heldig og funnet mange og engasjerende løyper. Den mest spektakulære er nok Havfarmen i Vesterålen. Kombinasjonen laks og ski i Arilds løyper anbefales!
    God helg! Jostein Albert