Arilds spor for dagen.

FØREMELDING FOR NORDMARKA NORD

Mylla – 24. februar 2021 kl. 07:58

Meldt inn av Mylla løypeforening

Temperatur:0 til 1 grader.
Vær:Skyet.
Snødybde:110-170 cm.

Etter en strålende solskinnsdag i går er det denne morgenen tåkete. Men tåke var det i går morges også til det plutselig forandret seg til blå himmel og sol.

Fortsetter prepping i dag fra Myllsdammen til Trantjern-Høgnes-Ballangrud-Volla med akebakken-Stormyra-Lindstad-Skjerpelykkja med ake, lek og bålplass-Kalrasten- Sørlibakken- Svea- Grua med Muttajordet-Svea-Bjønputten-Kanalløypa-Myllsdammen. Er det som i går hardt i traseen vil det ta tid. Det må det fjernes noen trær som ligger halvveis over løypetraseen.

Fortsatt greit å gå på vannene, men en bør holde seg i traseen da det utenfor er mye vann under snøen. Det har kommet opp noe vann enkelte steder som har frosset til slik at det kan være noe isete. Forholdene på vannene kan forandre seg fort på denne tiden, men underisen er solid.

Foto Arild; Bislingen i går. Sol og pent vær. Dessverre er snøen på trærne smeltet bort.
Foto Arild Det kommer ikke frem på bildet hvor bratt Barnebakken på Bislingen er. Nå er den nypreppet.
Foto Lene Li Dragland. Løypa mellom Åsjøvika og Sandvik. Ikke så farlig som det ser ut. Bare å gå utenom. ( kommentar av Arild )