Arilds spor for dagen.

Temperatur:-6 grader.
Vær:Klart pent.
Snødybde:85-105 cm.

En flott morgen med en fin soloppgang, tyder på en fin dag. Fikk noen formanende ord av Gro Harlem Brundtland i går om at jeg måtte bruke solbriller og om hvor viktig det var, sender derfor oppfordringen videre til alle som skal ut i dag.

Løypene var egentlig ferdig preppet til påskehøytiden men det varme været hadde gjort noe med snøen slik at løypene var helt oppbrukt for å bruke det ordet. Et førefall har skjedde veldig fort.Etter kuldegradene som startet i går kveld er det helt andre forhold i løypa i dag.

Det varme været og mye smelting har gjort at noen av myrene har store partier uten snø, bare mye vann. Det gjelder myra ved garasjen, og den sør for Bjønnputten er i ferd med å bli åpen, nedenfor Høgnes kommer en ikke over med løypemaskinen. Det er dumt for det er mye snø i traseen og kunne ha kjørt en god stund til.

Men en får være glad for Mylla-Bislingen området, her preppes det en stund til. Preppet i går kveld/natt på nytt fra Myllsdammen-Trantjern-Åsjøveien-Rundløypa-Formoløypa-Trimrunden-Barnebakken-Myllsdammen.

Foto, Karin Braathen og Arild Bernstrøm.

Foto Arild; På vei mot Flisbanen/Grønntjern.
Foto Arild, I Syljusæterlia,her rant vannet i strie strømmer under snøen.
Foto Arild; Myra ved garasjen.
Foto Karin Braathen; Nedenfor Høgnes.
Foto Karin Braathen; Kanalløypa.