Løype- og føremelding 09.04.2021

Vinteren slipper ikke helt

Vinteren slipper ikke taket. Dagene etter påske har bydd på en veksling av fint vær, kald nordvestlig vind og snøbyger, altså slik april ofte er.

Dette vekslende været ser også ut til å fortsette i neste uke også, men temperaturen vil øke etter hvert og fram mot neste helg kan det se ut som temperaturen vil holde seg over null hele døgnet.

Det er fortsatt nok snø og løypene holder seg bra med det forholdsvis kjølige været. Løypene vil bli kjørt så lenge det er mulig å komme fram. Enkelte løypestrekninger er allerede kjørt for siste gang denne sesongen fordi åpne strekninger over myrer osv. ikke gjør det mulig å komme fram, sjøl om det er nok snø ellers i traseen. Det registreres at flere etterlyser områder med gode snøforhold og det er grunn til å tru at gode løyper i vårt område kommer til å trekke til seg folk utover i april.

Smørningstipset er det samme tipset som tidligere; litt grunnklister/isklister dekket med et universalklister/fiolett klister og toppet med rødt klister utpå dagen/krisen.

Arild rapporterer hver dag status for løypene.

Følg med på denne på hjemmesiden og på Facebook.

God tur – og hold avstand fortsatt slik at vi snart kan bli kvitt denne dritten!