Arilds spor for dagen.

Temperatur:-8 grader.
Vær:Klart pent.
Snødybde:70-100 cm.

Nok en flott dag med soloppgang og minus 8.5 grader. Nysnøen som kom forleden, og ved hjelp av noen trestammer som hadde falt ned i vinter gjorde at vi kom over det åpne partiet i myra ved garasjen.

Derfra ble det preppet videre til Flisbanen-Kanalløpa-Svea-Sørlibakken-Stormyra-Kalrasten-Lindstadutsikten-Vollaløypa-Brattvolltoppen-Ballangrudsæterhøgda-Høgnes-Trantjern-Ølja p.plass.-retur til Myllsdammen…..

På ettermiddagen ble det preppet fra Myllsdammen-Åsjøveien-Rundløypa-Formoløypa-Bislingen-Barnebakken-Trimrunden-Åsjøkrysset-Trantjern-Myllsdammen. Det lå ca 20-25 cm nysnø i terrengløypene så det ble bra spor.

I Sørlibakken må en være forsiktig hvis en kommer ovenfra, der ligger grankvist og tretopper frosset fast de tryggest å komme nedenfra. En myr begynner å bli åpen nedenfor Høgnes, den er godt synlig, men der blir vanskelig å komme over med løypemaskinen etter hvert….Ingen problem å komme forbi med ski på bena.

Scooterløypa ved Brattholtvika er noe lagt om pga åpent vann.

Fine forhold stort sett over alt.

Foto Anne Kathrine Svingheim, Karin Braathen.

Foto Anne Kathrine Svingheim. Orrhane på Bislingen i går morges.
Foto Anne Kathrine Svingheim. Hissige Orrhaner på Bislingen.
Foto Anne Kathrine Svingheim; Bislingen i går morges.
Foto Anne Kathrine Svingheim. Etter Orrhaneleiken ble det en fin skitur i flotte løyper på Bislingen.
Foto Karin Braathen.Stormyra i går.