Arilds spor for dagen.

FØREMELDING FOR NORDMARKA NORD

Mylla – 18. april 2021 kl. 07:15

Meldt inn av Mylla løypeforening

Temperatur:-5 til 18 grader.
Vær:Klart pent.
Snødybde:60-90 cm.

En flott soloppgang har begynt nå igjen, alle liker solen, men den tar veldig på løypene der den steker. Solen gikk ned samtidig med løypepreppingen på Bislingen kl 20.30 i går kveld, med ca 13 timer sol om dagen tar det veldig på løypene.

Preppet denne runden: Myllsdammen-Åsjøveien- Rundløypa-Formoløypa-innover Bislingflaka-Trimrunden-Barnebakken-Åsjøkrysset-Trantjern, retur til Myllsdammen.

Temp måler på løypemaskinen viste 6 varmegrader der oppe, men utover natten gikk det over til minus grader som gjør at det skal være faste fine løyper fra morgenen og utover formiddagen ut fra Myllsdammen.

Har aldri sett så mange telt og hengekøyer rundt i terrenget fra Skillemyrene og oppe på Bislingflaka. Se bilder på Fb siden vår. Har heller ikke mått stoppe for en enslig Orrhøne som krysset over traseen rett foran løypemaskinen før, dette var ved Venehaugane.

En av våre medlemmer gikk gjennom isen på Mylla ved Vestenden da han skulle gå i land, der renner det ut en liten bekk som gjør at det blir bevegelse i vannet og dermed dårlig is. Det gikk bra med den uheldige skigåeren, han ble våt, men slapp med skrekken. På samme sted kjørte jeg gjennom isen med snøscooter for noen år siden.

Målte isen i østre del av Myllavannet i går det var 3 lag is som tilsammen målte 55 cm. Trolig ingen løypemelding i morgen.

Husk hunden skal hodes i bånd.

Foto Arild; Lett antrukket Hilde og vennen, en av mange som kunne nyte en flott dag på
Mylla i går.
Foto Arild; Gry fra Grua og vennene på høyeste topp. Hun omtalte Bislingen som sitt andre hjem. Mye ved tyder på at de skulle bli en stund.
Foto Arild; Her ved nedre skillemyra. Zoomet inn.
Foto Arild; Her i Trimrunden.