Arilds spor for dagen.

FØREMELDING FOR NORDMARKA NORD

Mylla – 19. april 2021 kl. 06:45

Meldt inn av Mylla løypeforening

Temperatur:-4 til 18 grader.
Vær:Klart pent.
Snødybde:60-90 cm.

Det blir nok en dag med sol og fine forhold på Svea/Mylla. Med minusgrader på morgenen blir det best forhold utover formiddagen, litt dårligere skiføre når solen begynner å tine opp.Det blir ingen prepp i dag, men forholdene skal være ganske greie i vårt område.

Den uvanlige varmen i siste dager gjør sitt med snøen og ikke minst isen. Det er mye trafikk på vannene, men må advare mot dårlig is i bukta nedenfor Vestend gård, det er sælig nær land. Det samme med Brattholtvika. Det er områder en bør holde seg unna. Der løypa går ut på Sveavannet i nord, må en se an isen.

Målte isen på Mylla lørdag, da var det 55 cm med is, over og underis.

Hva skjer? Ble vekket kl 05 i morges av helikopter som hang over huset og beveget seg rundt over Nordstrandkollen. Mye biltrafikk på veien, blålys, Svartkledde menn med sterke hodelykter og hunder rundt hytteveggen på Nordstrand. Hvis dette skulle være en øvelse, synes jeg ikke noe om tidspunktet. Helikopteret dro sørover kl 06.

Foto Arild.

Foto Arild; En fin morgen på Svea med minus 4 og fint vær.
Foto Arild; Et helikopter hang over heimen og Nordstrandkollen fra kl 05 til kl 06.
Foto Arild, Helikopteret over Nordstrand/Svea .ødela nattesøvnen