Arilds spor for dagen.

Temperatur:-6 grader.
Vær:Klart pent.
Snødybde:0-115 cm.

Det ser ut til å bli en flott dag på Svea/Mylla klar blå himmel og en flott soloppgang på vei nå. Løypene er best på morgenen og utover formiddagen før solen tar for mye.

Denne runden er preppet: Myllsdammen-Trantjern-Åsjøveien-Rundløypa-Formoløypa-Bislingflaka-Trimrunden-Åsjøkrysset-Myllsdammen.

Denne runden er 22 km, snø hele veien og ingen bare partier. Det er nå fullmåne, de som gikk der i nykjørte spor i måneskinnet sent i går kveld hadde gnistrende skiføre og lys fra månen.

Interessen rundt Trimrunden har tatt helt av, her møter lag og foreninger opp for å trene.

Trimrunden hadde ligget nede i mange år og ble etterhvert helt glemt, inntil for noen år siden da noen ildsjeler i Mylla Løypeforening leitet den fram igjen og satte den i stand. Skiltene med Trimløype stod der, men det var grodd igjen men vi fant de gule merkene som den er merket med.

Anders Nordby mener at den nye folkesporten er å gå runder i Trimrunden. Han gikk 20 runder der søndag for å nå sesong målet 200 mil på ski denne sesongen, noe som ble et mål underveis da det var gode forhold og ekstra tid pga corona. Han synes det var litt artig å henge med på hva disse såkalte «Milslukerne», Stensaker & co holder på med.

Foto; Anders Nordby, Arild Bernstrøm og Karin Braathen.

Foto Selfie? Anders Nordby. Søndag ble det 20 raske runder i Trimløypa på Nordmarkas Tak,
Foto Arild; » La Luna » Fullmåne og gnistrende skiføre på Bislingflaka sent i går kveld.
Foto Karin Braathen. Her på vei inn i Jevnaker Almenning.