Arild spor for dagen.

Temperatur:1 grader.
Vær:Snøvær.
Snødybde:0-102 cm.

No livnar det i lundar no lauvast det i li, no er det snart slut på ski for en tid.

Ut fra værmelding fremover med plussgrader natten gjennom ser det ut for at siste preppetur er kjørt på Mylla for denne sesongen. Et paradoks er det at nå søndag morgen laver snøen ned på Svea. I Mylla/Svea området vet en aldri når det gjelder været, men skulle det bli slik at det blir mulig med en preppe runde til får det bli en ekstra bonus.

Om det ikke preppes mer er det muligheter lenge enda å gå på ski på veien Mylla syd, Bislingen og ellers i området.

Det har vært en lang og fin skisesong med mye snø, vårsesongen ble veldig fin med gode løyper og fint vær i uke etter uke.

Det ble satt verdensrekord på Myllavannet i tidsrommet lørdag 12 april kl 06.00 til søndag kl 23.00 i det Anders Aukland på snaue 41 timer gikk 70 mil og 500 meter på ski. Gratulerer.

Mylla Løypeforening har en historisk rekord, vi er de eneste i Nordmarka som har preppet løyper i 6 mnd. Forrige sesong ble avsluttet med siste prepp 17 mai, med flagg på løypemaskinen. Denne sesongen kom snøen litt sent da ble det 5 mnd og 4 dager.

Mye av rosende tilbakemeldinger har været rettet til meg som løypekjører det har vært veldig hyggelig, men en stor takk må gå til de som startet Mylla Løypeforening i 2004. Odd Martinsen, Tore Gullen, Harald Sjølshagen, Jarle Sundelin og ikke minst Ivar Formo som startet Mylla Løypelag, nå Mylla Løypeforening. Pluss idag et velfungerende styre med leder Tore Heldrup Rasmussen.

Stian Hauger og Bjørn Arild Madsen har bidratt til flotte scooterløyper fra Sveavannet til Tversjøstallen.

Til slutt Svea/Myllaområdet har et flott kulturlandskap med skogsveier og stier som egner seg godt til turer på bena. Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger gjennom vinteren og alle «liker» på Fb.

Ha en god sommer.

Video og foto; Hege Brekke Kalvsjøhagen og foto Arild Bernstrøm.

Video Hege Brekke Kalvsjøhagen; Bislingen 8 mai 2021.
Hyggelig tilbakemelding
Foto Hege Brekke Kalvsjøhagen; Bislingen 8 mai 2021.
Foto Arild; Mylla 8 mai 2021 Begge plasser fulle.
Foto Hege Brekke Kalvsjøhagen; Bislingen 8 mai 2021.