Løype- og føremelding 19.12.2008

"Mildværet de siste dagene har tært hardt på snøen! Det er for lite snø i terrengløypene til at det er mulig å frese opp det harde underlaget og sette spor. Dette gjelder alle løyper.
Dersom det kommer snø, vil løypene bli kjørt med en gang!
Vi skal undersøke om det er mulig å få til noe i vegen langs Mylla. Tømmerkjøringen skal etter planen være ferdig i morgen. Dersom dette er tilfellet og det ellers er mulig, vil Arild forsøke å få skrapt noe snø inn i vegen, slik at det vil bli mulig å komme fram til løypene innenfor Trantjernet.
Smørningstips:
Klister/grunnklister i bunn
Dekke med universalklister og tørrvoks.
Dersom det kommer noe snø, reduser på klistermengden og bruk mer tørrvoks tilpasset temperatur og snøforhold/luftfuktighet.
Dessverre tyder ikke værvarselet på at det vil bli noe nedbør av betydning de nærmeste dagene, men det er jo lov å håpe på at været ikke blir som varslet og at det kommer nedbør i form av snø!
Mylla løypeforening vil med dette ønske alle sine medlemmer og støttespillere en god jul og et godt nytt år!
Tlf.: 24 14 89 53 / 97 54 61 42"